LATURA   > Laza túrák, kirándulások, túratervek és ami ehhez a témához kapcsolódik!
LATURA > Laza túrák, kirándulások, túratervek és ami ehhez a témához kapcsolódik!

Túratippek...

Egyéb...

-Túratervek
-Túratervek : Biciklitúrák a Tisza-tónál

Biciklitúrák a Tisza-tónál

A Tisza-tavat felfedezni, megismerni a számtalan látnivalót, leginkább biciklivel lehet. Kiszállva az autóból, végre valóban a természetben érezhetjük magunkat és a távolság se jelent akadályt, hiszen a sík, könnyű terepen még a kezdők is nagyobb távokat tudnak megtenni fáradság nélkül.

Persze ahhoz, hogy minden jól sikerülön nem árt egy kicsit felkészülni. Ebben kívánnak segíteni a következő oldalak.

A gondtalan nyaralás alatt se feledkezzünk meg a biztonságról. Hasznos és megszívlelendő jótanácsok néhány gyakorlott biciklistől.
Azonban a túra tartogathat még meglepetéseket a biciklin kívül is.
És indulhatunk is

Biciklivel a Tisza-tó keleti partján (Poroszló-Tiszafüred-Kisköre)
A túra hossza: kb. 50 km

Túránk a Tisza-tó nyugati partján lévő Poroszlóban indul, végighalad a keleti parton, majd a dél-keleti csücsökben, Kiskörén zárul. A másik Tisza-tavi túrához képest nem a gáton kerékpározunk, hanem a tó melletti településeket felfűző közúton. Kevesebbszer látjuk a vizet, azonban a túra elején és végén így is kedvünkre kimadarászhatjuk magunkat. Útközben felkereshetjük Poroszló, Tiszafüred, Tiszaderzs történelmi nevezetességeit. Az útvonal a Poroszló-Tiszafüred szakaszt leszámítva csendes úton halad (vigyázzunk, nyáron a forgalom drasztikusan megnőhet!), végig síkvidéken, így a kevésszer bringán ülőknek is ajánljuk. Pedálozásunk Poroszló vasútállomásán kezdődik. Balra menjünk, majd elérjük az Alkotmány utcát, itt jobbra fordulva betekerünk a központba. Itt találunk jó éttermet, múzeumot, kastélyt, és legurulhatunk a tóhoz. A falu a természetbarátok kedvelt célpontja a közeli madárrezervátum és az ősszikeseken távcső-végre kapható túzokállomány miatt. Az Alkotmány utcáról balra fordulunk a 33-as útra. Itt nagy forgalom zúdulhat ránk, de csak ezen érhetjük el Tiszafüredet. (Aki nem vállalja a veszélyesebb részt, az Füredtől kezdje a túrát.) Poroszló után jobb oldalt útpadka húzódik, ez biztonságunkat növeli. A nehéz szakaszt feledteti, hogy a tó közepén, töltésen haladunk, és ízelítőt kapunk a tó látképéből, élővilágából, lelket simogató vadregényességéből. Aztán a táj változik, ártéri erdő jön, majd a Tisza keskeny hídja. Itt óvatosan bringázzunk. Tiszafüredre beérve, a Húszöles úton megyünk. A MOL-kútnál jobb oldalon egyirányú kerékpárút indul, később kerékpársávban pedálozunk. A városban több látnivaló is csábít minket, így a Kiss Pál Múzeum, a fazekas tájház és a csárdamúzeum. A Húszöles útról a Fegyvernek, Abádszalók táblánál fordulunk jobbra. Városból kiérve, jó állapotú úton haladunk, de a táj egyhangúbb lesz. Tiszaszőlősön áttekerve, útelágazáshoz érünk, ahol jobbra, Abádszalók felé kell fordulnunk. Kanyargós szakasz jön, a tájat erdősávok, kisebb szántók vegyítik, majd a takaros Tiszaderzs következik. Itt három kastélyt és árpád-kori romkertet valamint jobbra, az Árpád utcába befordulva a tavat kereshetjük fel. Derzs után jobbra szántók, balra füves puszták terülnek el, majd Abádszalókra gurulunk be. Az első utcán forduljunk jobbra, és a Zrínyi – Laki K. – Strand u. vonalán lekerekezünk a strandhoz. Itt találunk kempinget, csúszdát és megannyi szórakozási lehetőséget. A strandtól visszafelé egyenesen, a Deák F. utcán menjünk. A főútnál jobbra, Fegyvernek felé tekerünk. A falu után kicsit rosszabb az út. Elágazásnál egyenesen tovább hajtunk. átkelünk a vasúton, majd a Nagykunsági öntözőcsatornán. Ezt követően elágazás jön, ahol jobbra, Kisköre felé hajtunk. Rövidesen Pusztataskonyban vagyunk, ahol jobb oldalt a Szapáry-kápolna tekint ránk. A falu után rákanyarodunk a keskeny Tisza-hídra. Az egysávos, sínpályát is hordozó híd forgalmát sorompó szabályozza, itt óvatosak legyünk. A folyón átkelve, 2 km után beérünk Kiskörére. A település központjában egy elágazás következik (itt mindkét irányba kerékpárút vezet). Jobbra a vízlépcsőhöz, a strandhoz és a kempinghez jutunk el. Balra Hevest jelöli a tábla, és ha erre megyünk az út rövidesen újra elágazik. Egyenesen továbbhajtva a Széchenyi u. elvisz minket a vasútig, amely előtt jobbra kanyarodunk, és meglátjuk túránk végpontját, az állomást.

Biciklivel a Tisza-tó nyugati partján (Poroszló - Sarud - Kisköre)
A túra hossza: kb. 28 km

Túránk kezdetben aszfaltozott gáton vezet, majd széles, jó minőségű földúton folytatódik, egészen a kiskörei kempingig, ahonnan megint aszfaltozott gáton tekerünk. Poroszló vasútállomás Füzesabony - Debrecen vonalon található. A túra innen indul, a településről kiérve a Tisza-tó gátján halad, nagyon szép tájon, nyugodt körülmények között kerekezhetünk, nézelődhetünk, lehetőség van vízi biciklizésre és strandolásra is. A vasútállomásról a város felé indulva elérjük a főutcát, ahol jobbra fordulunk, és az öreg Pákász vendéglőnél befordulunk a töltés irányába. A strand mellett hajtunk föl a töltésre, azután jobbra folytatjuk utunkat a jó állapotú aszfaltozott úton. Mellettünk a Tisza-tó víztükre húzódik, a víz partját füzek szegélyezik, a tavat kis öblök, szigetek tarkítják. A vízállástól függően örökké változik a táj. A forgalom nagyon gyér ezen az úton, csak a kerékpározásra, és a látványra kellene figyelnünk, de néha meglepően sok horgász gépjárműjét kell kerülgetnünk. A Tisza-tó, más néven Kiskörei-víztározó, a Tiszán létesített vízlépcsőnek és erőműnek köszönheti létét. A 127 négyzetkilométer területű, 27 kilométer hosszú tóban rengeteg sziget is található. Nagy része zavartalan, így kiváló élőhelyet jelent számos élőlénynek, míg a tó környékén üdülők is megtalálják a szabadidősportok lehetőségét. A tavon rengeteg madarat figyelhetünk meg, gémeket, kócsagokat, rengeteg sirályt, különféle récéket. A túrát éppen ezért nem érdemes végigszáguldani, és a felejthetetlen élmények szerzéséhez jó szolgálatot tehet egy egyszerű látcső is. Az útvonal mellet, Sarud közelében épített madárvártát is találunk, ahol zavartalanul megfigyelhetjük a tó élővilágát, kis szerencsével még rétisast is megpillanthatunk. Sarud település egészen a töltésig ér, itt csónakkölcsönzőt találhatunk. Nagy kanyar után érünk a gátőrházig, ahol egy sorompó jelzi, hogy eddig tartott az aszfaltozott út. Innen széles, ám gépjárművek által nem használható, tehát kátyúmentes földút húzódik csaknem nyolc kilométeren keresztül. Még nagyobb nyugalom fogad, mint az előző szakaszon: az egyik oldalon rétek, a másikon vadregényes fűzligetekben, nádasokban gyönyörködhetünk. Nemsokára újra nyaralóövezet tűnik fel jobbról, balról csónakkikötőt találunk. Innen már látszik Kisköre, amelyből legelőször a kitűnő stranddal és kempinggel találkozunk. Ha nem itt töltjük az estét, akkor a zsilip hídján keresztül a településre gurulhatunk, ahol a vasútállomásra a Széchenyi utca végén jobbra fordulva juthatunk el.

Szükség lehet rá

Kerékpárszerviz:
Gumiklinika Bt. Kisköre, Kossuth út 11. tel: (36) 458-615 Pócs József, Kisköre, Klapka út 32. tel: (36) 358-029 Tiszafüred, Piac tér

Kerékpárkölcsönző
Spori Sport Közalapítvány, Rakamaz, Spori Sport Turistaház és Kemping (Vízibázis), tel: (42) 506-303 vagy (30) 466-1227, e-mail: spori.sport@axelero.hu

Horgász és Családi Kemping, Tiszafüred., Kastély út, Tel: 0659/ 351-220 City Kemping, Tiszafüred, Fürdő út 13., Tel: 0659/ 360- 176

További kerékpártúrák

Az Egyek-Pusztakócsi kerékpártúra útvonala
A Hortobágyi Nemzeti Park Nyugati-Fogadóháza a kiinduló állomás. Itt a látogató információt kaphat a nemzeti parki programokról, sőt kerékpárt is kölcsönözhet. A Fogadóház galériájában tekinthető meg Kézművesség a Hortobágyon című kiállítás. A kerékpárosok a középkori sószállító úton indulhatnak neki a túrának.

A jelzések mentén eljuthatunk a gátra, ahonnan már beláthatunk a nádasba. A második állomásunkat egy ismertető tábla jelzi, ahonnan 1 km-es séta tehető egy dongaúton a Fekete-rét mocsarába, a végén egy kilátótoronyból nyerhet a figyelmes megfigyelő bepillantást a mocsárvilág hétköznapjaiba.

A harmadik megálló a Górés tanya, ahol újabb tábla ismertet meg bennünket a Filagória halom, és ennek kapcsán a kurgánok, kunhalmok történetével. A csatorna partján a HNP Igazgatóság madárrepatriáló telepén folyó munkába tekinthetnek be a bemutató volierek segítségével.

A következő pont a sóút mellet a csárdamúzeumként és pihenőhelyként működő Meggyes csárda. Az ötödik, egyben utolsó állomás az autósok által is könnyen megközelíthető kis-jusztusi betekintő. Innen a gazdag madárvilág könnyen megfigyelhető.

óra

naptár
2024. Május

-Szállás kereső

Kipróbált szálláshelyek

-Horgászoknak...

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?